«Це щоденна кропітка робота»:
Олешківська гімназія розвиває інклюзивну освіту

/Files/images/spvpratsya_nklyuzya_2019-2020/13-3.jpg

/Files/images/spvpratsya_nklyuzya_2019-2020/18-2.jpg

Херсонська обласна рада продовжує надання консультативно-методичної допомоги по впровадженню інклюзії у закладах освіти регіону. Черговим закладом, який відвідала робоча група з цього питання, стала Олешківська гімназія Олешківської районної ради. Візит відбувся 18 грудня 2019 року. Олешківська гімназія є одним із піонерів Херсонщини у впровадженні інклюзивної освіти. На сьогоднішній день у закладі навчається 794 дитини. У гімназії функціонує 28 класів, у тому числі – 9 класів з інклюзивним навчанням. В інклюзивних класах навчаються 20 дітей з особливими освітніми потребами. У ході візиту було з’ясовано, що усі діти з особливими потребами пройшли комплексне оцінювання в умовах інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ), отримали відповідні висновки та рекомендації щодо навчання і виховання в умовах інклюзії. Для здійснення їхнього супроводу в закладі працюють 9 асистентів учителів. Одним із головних досягнень Олешківської гімназії є власна ресурсна кімната. Вона використовується для проведення корекційно-розвиткових занять та занять із соціально-побутової орієнтації з дітьми з особливими освітніми потребами. Ресурсна кімната продовжує наповнюватися відповідним обладнанням. Крім того, у закладі створена медіатека, яка має комфортні умови для індивідуальної роботи. За кошти інклюзивної субвенції закуповуються дидактичні матеріали, обладнання для занять, комп’ютерна техніка. Важливим є той фактор, що дітей до закладу підвозить спеціальний автобус з підйомником, виділено кошти на оплату вихователя супроводу, в гімназії обладнано пандус, спеціальна туалетна кімната для дітей з інвалідністю, наявні кольорові орієнтири для дітей з порушенням зору. Крім того, в Олешківській гімназії приділяється значна увага фізичному розвитку вихованців з особливими освітніми потребами. Для роботи з дітьми залучено параолімпійську призерку з легкої атлетики Вікторію Кравченко, яка проводить корекційно-розвиткові заняття з лікувальної фізкультури. Також заклад активно співпрацює з Херсонським регіональним центром з фізичної культури і спорту інвалідів «Інваспорт». Важливо, що гімназія самостійно проявляє ініціативу щодо співпраці, тоді як у деяких інших школах Херсонщини члени робочої групи звертали увагу на необхідність активізації роботи з фізичного розвитку дітей. Під час відвідування Олешківської гімназії члени робочої групи поспілкувалися з батьками вихованців з особливими освітніми потребами. Батьки відзначили високий рівень професійності вчителів, наявність необхідної для розвитку дітей матеріально-технічної бази та розповіли про те, що завдяки інклюзії школярі досягають значного прогресу в навчанні та соціалізації. На їхнє переконання, інклюзія — це революційне впровадження, яке допомагає дітям з особливими освітніми потребами не просто отримувати знання, а й знаходити своє місце в суспільстві. Разом з тим, керівництво закладу переконане: усі вихованці, які навчаються в інклюзивних класах, будуть здавати зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) та зможуть претендувати на здобуття гарних професій. Члени робочої групи зробили висновок, що впровадження інклюзії в Олешківській гімназії – це результат тісної співпраці керівництва та працівників закладу, інклюзивно-ресурсного центру та батьків дітей з особливими освітніми потребами. «Інклюзія – це щоденна кропітка робота. І для того, щоб досягти результату, працює справжня команда», – підтверджує директор закладуОльга Лаухіна. За результатами візиту фахівці ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» (ХАНО) Херсонської обласної ради надали керівництву та вчителям гімназії рекомендації щодо удосконалення інклюзивного освітнього процесу.

Источник:https://tsv.ks.ua/home/tse-shhodenna-kropitka-robota-oleshkivska-gimnaziya-rozvivaye-inklyuzivnu-osvitu/© tsv.ks.ua

wym-1579978965289

Кiлькiсть переглядiв: 600